quinta-feira, 23 de julho de 2015

Save Money! Reuse clothes / Poupa dinheiro! Reutiliza roupa

'I have nothing on my wardrobe to wear', the well-known phrase by every women and sometimes we don't even use the stuff we have in our wardrobe;

Situation n.1:
We look to old trousers and we think 'i don't even use these anymore, they are too baggy (or too tight) at the bottom, but the top part fits me perfectly'
Solution:
Turn those trousers into shorts, it's summer and i bet a pair of those are going to look stunning on you!
Advice: if you are not quite sure how to cut it, ask the help of a friend, family member or anyone you know that can cut it the way you want it.

Situation n.2:
'I love this dress but it is way too short now...' (or for other reason)
Solution:
You love it but it is too short... and what if i tell you can wear it in a daily basis? Turn that dress into a blouse or shirt
Advice: once again if you are not too comfortable cutting it ask for help for someone you know.

Situation n.3:
'I don't wear this shirt anymore but...'
Solution:
But... that shirt is just filling unnecessarily your wardrobe, turn that shirt into a headband!
Headbands are in fashion and you can use it and rock it this summer

No more excuses for 'i have nothing to wear'!

______________________________________________________________

'Não tenho nada para usar no meu armário', uma frase bem conhecida por todas as mulheres e às vezes nem usamos as coisas que temos no nosso armário;

Situação n.º1:
Nós olhamos para um par de calças antigas e pensamos 'eu já nem uso este par de calças, estão muito largas (ou muito apertadas) na parte de baixo, mas a parte de cima fica-me perfeita!'
Solução:
Transforma essas calças em calções, é verão e eu aposto que um par de calções vão ficar lindos em ti!
Conselho: Se não sabes como cortar, pede ajuda a um amigo, membro da família ou alguém que tu saibas que irá cortar da maneira que tu queiras

Situação n.2:
'Adoro este vestido mas está tão curto agora' (ou por outra razão)
Solução:
Tu adoras esse vestido mas está curto demais... E se eu te dissesse que o poderias usar diariamente? Transforma esse vestido numa blusa ou t-shirt
Conselho: Mais uma vez se não te sentires segura a corta-lo pede ajuda a alguém que o saiba fazer

Situação n.3:
'Eu já não uso esta t-shirt mas...'
Solução:
Mas...essa t-shirt está a ocupar, desnecessariamente, o teu armário, transforma essa t-shirt para uma bandolete ou fita do cabelo!
As fitas de cabelo estão na moda e vais arrasar com elas este verão

Não há mais desculpas para 'eu não tenho nada para vestir'!

Nenhum comentário:

Postar um comentário